Nieuw kantoorgebouw van Baker Tilly in Melle belichaamt en versterkt lokale verankering en engagement

Persbericht

De Gentse vestiging van Baker Tilly Belgium is reeds sedert 1994 actief in Melle, voorheen aan de Collegebaan naast het college van Melle. Maar doordat het vroegere gebouw te krap werd, namen de bijna 60 medewerkers en vennoten deze zomer hun intrek in een nieuw gebouw aan de overkant, in het nieuwe woon- en handelscomplex LightFalls, duidelijk zichtbaar vanaf de Brusselsesteenweg. Gespreid over vrijdag en zaterdag ontving Baker Tilly Belgium Melle vorig weekend zijn trouwe klanten alvast voor het eerst met een feestelijke openingsreceptie en met een eerste Opening Minds-sessie. Daarbij wordt telkens een inspirerende keynote spreker uitgenodigd die zijn slimme businessinzichten deelt vanuit een bijzondere nevenactiviteit of passionele hobby.

Baker Tilly Belgium is gespecialiseerd in accountancy, auditing, fiscale en juridische consulting en corporate finance voor eenmanszaken, vrije beroepen, vzw’s en vennootschappen. De corporate finance afdeling werd twee jaar geleden overigens opgericht om het groeiend aantal lokale bedrijven van a tot z te kunnen begeleiden bij overnames, fusies, familiale opvolging en management buy-outs en buy-ins. Naast Mellle heeft Baker Tilly Belgium ook nog vestigingen te Aalst, Zele, Brussel en Luik.

Lokale verankering met kennis van lokale markt en klanten

Het opvallend beglaasde gebouw met veel lichtinval symboliseert alvast de transparantie en de openheid die het bedrijf sinds 1994 uitdraagt over de eigen dienstverlening, alsook de proactieve betrokkenheid van het multidisciplinaire team met hun lokale klanten.

Het gros van alle medewerkers en vennoten van Baker Tilly Melle woont in de Gentse regio. “Dat is belangrijk m.b.t. de lokale verankering van de Baker Tilly-vestiging. Elke Baker Tilly-adviseur of -expert heeft een diepgaande kennis van de lokale markt”, zegt vennoot Peter Weyers. “Hij kent de klant ook echt want hij heeft niet alleen inzicht in zijn bedrijfscijfers maar ook inzicht in het bedrijf en de mensen erachter. Hij communiceert met de klant op zijn niveau en in klare taal”. In die Baker Tilly-filosofie krijgt elke lokale klant één aanspreekpunt, belangrijk in het opbouwen van een vertrouwensrelatie met de klant op lange termijn. Als aanspreekpunt coördineert en centraliseert hij tegelijk de waaier van diensten die worden geleverd door een op maat samengesteld multidisciplinair team dat tegelijk als back office fungeert.

Voor groot en klein

Baker Tilly maakt in zijn serviceverlening geen onderscheid tussen een eenmansbedrijf en een groot bedrijf. Meer nog, een eenmanszaak of klein bedrijf kan op dezelfde dienstverlening rekenen die het zou krijgen bij ‘The Big Four’ zonder dat het daar financieel moet voor opleggen.

Enerzijds is Baker Tilly immers kleinschalig genoeg om zijn klanten een gewaardeerde persoonlijke service en maatwerk te bieden aan een betaalbare, lokale prijs. En anderzijds beschikt Baker Tilly over multidisciplinaire teams die groot genoeg zijn om alle ondersteunende kmo-dienstverlening accuraat uit te voeren volgens de hoogst mogelijke professionele normen. Bovendien kan de lokale klant rekenen op alle beschikbare hoogtechnologische financiële modellen en expertise die Baker Tilly International via haar netwerk over de landsgrenzen heen heeft ontwikkeld, zodat de kosten niet nodeloos oplopen. Gezien de bekomen certificering voor de KMO-portefeuille kunnen klanten ook nog eens subsidies bekomen wanneer ze met Baker Tilly samenwerken.

Ook culturele verankering & sociaal engagement

Los van de verankering met de lokale bedrijven is de verankering met het Gentse culturele, sportieve en sociale gebeuren minstens even belangrijk. Bijna alle vennoten van de Gentse vestiging zijn fervente fans van KAA Gent. Om de band met het ‘eigenzinnige Gent’ te illustreren krijgen alle klanten tijdens het feestweekend een fotoboek van Thomas Janssens met Gentse stads- en landschapsbeelden. Baker Tilly is ook een geëngageerd bedrijf en vroeg zijn klanten en relaties expliciet om geen bloemen of geschenken te geven voor het feestweekend, maar wel een plaatsvervangende donatie aan ‘Kom op tegen Kanker’ in het kader van Music for Life 2017. Baker Tilly Melle sponsort trouwens ook regelmatig sportclubs en het verenigingsleven of draagt bij aan sociale doelen of benefiets.

Niet voor publicatie:
• Perswoordvoerder: Peter Weyers, p.weyers@bakertilly.be, 09/272 72 10
• Backup: Phibo press communication, philip@phibopress.com, 0477 24 64 43
Uitgebreid achtergronddossier beschikbaar op aanvraag.

Persfoto's :

Baker Tilly Belgium - kantoor Melle
Vennoten Baker Tilly