"Als ik een vraag heb, weet ik dat het in orde gaat komen."

Klantengetuigenis

Advocatenkantoor Frans Baert & Vennoten is een Gents kantoor met 20 advocaten en een allround dienstverlening. Gedelegeerd Bestuurder Liesbet Van Severen is naast haar werk als  advocate verantwoordelijk voor personeel, praktische zaken en de boekhouding van het kantoor. Voor dat laatste aspect vertrouwt ze al vele jaren op Baker Tilly. Een sterke samenwerking,die steeds verder groeit met extra diensten. 

“Onze samenwerking gaat al een hele  tijd terug,” vertelt Liesbet. “Niet lang na de oprichting van onze vennootschap in 1992 hebben we Baker Tilly gecontacteerd voor het afhandelen van onze boekhouding.”

Meer dan boekhouding

“Maar net zoals ons kantoor doorheen de jaren is gegroeid, is ook Baker Tilly vandaag een grote organisatie met een uitgebreide dienstverlening. Onze samenwerking is mee gegroeid. Vandaag vertrouwen we niet enkel op de dienstverlening van Baker Tilly voor de boekhouding, maar kunnen we onder andere ook bij hen terecht voor fiscaal advies. In 2013, wanneer advocaten btw-plichtig zijn geworden, heeft Baker Tilly ons ter zake geadviseerd. Bij de omvorming van onze vennootschap van een CV naar een BV zullen we verder beroep doen op hun expertise.”

“De dagelijkse boekhouding doen we zelf,” vervolgt Liesbet. “Maar uiteraard willen we dit goed laten controleren. Ik ben immers zelf geen boekhouder. Baker Tilly geeft ons verder advies over de balans, neemt de belastingaangifte voor haar rekening en kijkt alles grondig na.

Beslissingen fiscaal aftoetsen

“Als juristen behandelen we een groot deel van onze financiële administratie zelf, maar ik laat me graag bijstaan door de experten van Baker Tilly. Zo kan ik steeds aftoetsen wat de praktische gevolgen van een beslissing zijn. Zij hebben immers veel meer inzicht en finesse in de fiscale aspecten en de impact op het financiële plaatje voor ons kantoor. Als advocaten bekijken we de zaken vanuit de juridische kant. Maar het is nuttiger om ook de financiële en fiscale aspecten mee te nemen in een beslissing.”

FransBaert_klantengetuigenis3

Een centrale contactpersoon

“Alhoewel ik zoveel mogelijk zelf probeer te doen, is het goed om te weten dat er iemand achter mij staat waarop ik verder beroep kan doen. Het is voor mij heel belangrijk om die back-up te hebben. Als ik ergens verdere informatie over wil, weet ik dat ik bij de experten van Baker Tilly terecht kan,” aldus Liesbet.

Binnen Baker Tilly werkt Liesbet Van Severen samen met een vast aanspreekpunt, Claudine Van Lierde, Director & gecertificeerd fiscaal accountant.

FransBaert_klantengetuigenis

Snelle persoonlijke service

“Baker Tilly is gegroeid tot een grote organisatie, maar het familiale gevoel is nooit verdwenen. Het is voor ons, als kleine kmo, belangrijk om te weten dat er een stevige partner achter ons staat die problemen kan opvangen. Een snelle persoonlijke service is daarbij belangrijk. Ik weet dat ik een antwoord altijd snel mag verwachten. Ofwel helpt Claudine Van Lierde me zelf verder, ofwel brengt ze me in contact met de juiste experten binnen Baker Tilly."

"Als ik een vraag heb of ergens over twijfel, weet ik dat het in orde gaat komen. Dat is aangenaam samenwerken,” besluit Liesbet Van Severen. 

Bekijk de klantengetuigenis