Wat maakt werken bij Baker Tilly uniek?

Ons Human Resources beleid: open dialoog centraal

Baker Tilly heeft veel aandacht voor haar medewerkers. We doen dat door de nodige personeelszaken te organiseren in ons Human Resources beleid en tegelijk de nodige flexibiliteit te bewaren om optimaal te kunnen presteren. Een open dialoog tussen alle medewerkers staat hierbij centraal. Enkel op deze manier kunnen we de waarden in werk realiseren die we als organisatie onderschrijven.

 

Waarden in werk: loyaliteit, engagement, respect en kwaliteit

Baker Tilly en haar medewerkers vinden het belangrijk op een loyale manier met elkaar en met klanten samen te werken. Elke medewerker is omringd en wordt ondersteund door een geëngageerd team waarin men elkaar op een positieve manier en met respect behandelt zodat kwaliteitswerk aan de klant kan afgeleverd worden.

 

Loopbaan: we ondersteunen graag je groeitraject

Loopbaan en loopbaanontwikkeling krijgen de nodige aandacht bij Baker Tilly. Elke medewerker geeft aan wat zijn/haar verwachtingen zijn op dat vlak en samen met de leidinggevende wordt besproken hoe de loopbaan kan ontwikkeld worden en welke groeitrajecten we kunnen ondersteunen.

Opleiding en ontwikkeling: intern en extern

Opleiding is van groot belang bij Baker Tilly. In 2018 werden meer dan 30 interne opleidingen gegeven. Bovendien worden externe opleidingen aangemoedigd, onder meer deze georganiseerd door de verschillende beroepsinstituten. Diverse medewerkers geven zelf ook externe opleidingen bij klanten of elders.

 

Rekrutering en selectie: op basis van objectieve criteria

Baker Tilly verwelkomt medewerkers bij wie klantgericht en oplossingsgericht werken in het bloed zit. Van iedereen bij Baker Tilly wordt verwacht dat ze hands-on en pragmatisch werken en dat zij functioneren in een team.

We ontvangen elke sollicitant in onze kantoren op een professionele en vriendelijke manier. We selecteren binnengekomen cv’s op een al dan niet goede match met de openstaande vacature.

De geschikte kandidaat wordt uitgenodigd voor een kennismakingsgesprek waarin we peilen naar de motivatie, de kennis en de persoonlijkheid van de persoon. Indien dit eerste gesprek positief is, dan volgt een tweede, verdiepend gesprek. We vragen de kandidaat ook enkele redeneer- en kennistesten af te leggen, omdat we onze beslissing om al dan niet aan te werven finaal op objectieve criteria willen baseren.

Het is stimulerend om te kunnen meewerken aan een groeiend bedrijf. Permanente opleiding zorgt voor de nodige ondersteuning. Iedereen is aanspreekbaar, ook de vennoten. Hun deur staat altijd open voor vragen.
Claudia Van der Spiegel, teamlid 'Personal Tax'